28 januari 2016

Support

Vraag & Antwoord

In deze rubriek wordt antwoord gegeven op praktijkvragen over het gebruik van de Bedrijfsacademy.

Geen inloggegevens ontvangen | Wachtwoord kwijt | Samenwerken

Ik heb geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te vragen met mijn e-mail adres. Echter, ik heb nog geen e-mail ontvangen met de nieuwe inloggegevens. Hoe kom ik hier nu aan?
Kijk in je mailbox eerst of de automatische retourmail met inloggevens niet als spam is aangemerkt. Mocht dit wel het geval zijn, dan kun je dit in Outlook wijzigen door met je rechter muisknop te klikken op de e-mail. Ga dan naar de tab ‘Ongewenste e-mail’ en klik op ‘Geen ongewenste e-mail.’ Je ontvangt je inloggegevens voortaan op juiste plaats. Heb je helemaal geen gegevens ontvangen, klik dan in het inlogscherm van de Bedrijfsacademy op de blauwe tekst “Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten“. Lees daarna de instructies en vul je gegevens in. Leidt dit niet tot het gewenste resultaat, stuur ons dan een e-mail. Wij zullen zorgen dat je opnieuw toegang krijgt tot de Bedrijfsacademy.
Ik ben mijn gebruikersnaam of wachtwoord vergeten, wat nu?
Klik in het inlogscherm van de Bedrijfsacademy op de blauwe tekst “Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten“. Lees daarna de instructies en vul je gegevens in. Leidt dit niet tot het gewenste resultaat, stuur ons dan een e-mail. Wij zullen zorgen dat je opnieuw toegang krijgt tot de Bedrijfsacademy.

Ik wil alleen met een eigen groep kennis en ervaringen uitwisselen. Wat moet ik daarvoor doen?
Als je met bijvoorbeeld 5 andere cursisten een eigen groep wilt vormen, stuur ons dan een e-mail met de namen van de groep. Zodra deze zijn ingeschreven, maken wij een groep voor je aan. Alle groepsactiviteiten zullen niet zichtbaar zijn voor andere gebruikers.

Documenten openen | Onzichtbaar

Als ik documenten wil zien, dan worden ze nu in hetzelfde tabblad geopend en dat vind ik lastig. Kan dat in een nieuw tabblad?
Ja, vraag de trainer of de documenten kunnen verschijnen in de browser of in een pop-up. Bij de eerste optie verschijnt het PDF document in de browser en de rest op de site blijft ook zichtbaar. Bij een pop-up krijg je een link in beeld. Klik je daarop dan opent het PDF bestand in een pop-up scherm. Ook hier blijft dus de site zichtbaar en toegankelijk.

Bepaalde documenten zijn niet zichtbaar. Zijn ze dan niet aanwezig of kijk ik op een verkeerde plaats?
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom een document niet zichtbaar is. Bijvoorbeeld omdat er eerst een andere opdracht moet worden afgerond. Om het nieuwe document te zien, dien je het hokje rechtsboven het vorige document aan te vinken. Daarnaast kan het ook zijn dat een document pas zichtbaar wordt vanaf een bepaalde datum. Kortom, als er beperkingen van kracht zijn, dan dient dat duidelijk vermeld te worden. Is dat niet het geval, vraag dan aan je trainer of de cursusbegeleider wat de reden is. Dit kan heel eenvoudig door hem/haar een bericht in de Bedrijfsacademy te sturen.

Betaling | iDeal | Coupon

Ik heb betaald, maar ik krijg geen toegang tot de cursus. Wat is de volgende stap?
Stuur ons per e-mail het bewijs van betaling met de na(a)m(en) van de modules. Wij melden je uiterlijk binnen 1 werkdag aan. Zodra de aanmelding is uitgevoerd ontvang je van ons per e-mail een bericht.
Ik heb de mogelijheid om te betalen via PayPal, maar mijn cursisten geven de voorkeur aan iDeal. Kan dit geregeld worden?
Ja, dat is in te stellen. Stuur ons per e-mail een verzoek. Wij zullen op basis van de gewenste payment provider het proces gaan uitvoeren. Zodra dit is afgerond ontvang je van ons een bericht.
Ik wil 1 gezamenlijke rekening ontvangen voor al mijn cursisten en ze tegelijkertijd toegang geven tot een cursus. Hoe pak ik dit aan?
Dit is allebei mogelijk als de plugin ‘Coupon’ is geïnstalleerd. Na betaling van de factuur, ontvang je de coupons in je mailbox in PDF formaat. Deze geven de cursisten voor een bepaalde tijd toegang tot de cursus en zij kunnen door het intypen van de couponcode direct inloggen.

Persoonlijke bestanden | Profielfoto | Editor

Ik kan geen gebruik meer maken van het uploaden van foto's via de app omdat ik mijn limiet heb bereikt. Wat nu?
Afhankelijk van de beschikbare serverruimte en het totaal aantal gebruikers, heeft de beheerder een uploadplafond ingesteld. Om weer foto’s en bestanden te kunnen uploaden via je app, dien je de persoonlijk ruimte op te schonen en/of de beheerder te verzoeken de limiet te verhogen.
Ik wil graag mijn persoonlijke foto toevoegen. Waar kan dat?
Klik na het inloggen rechtsboven op je naam, klik dan op ‘Profiel’ en vervolgens op ‘Wijzig profiel’, scroll nu naar beneden en voeg bij ‘Gebruikersafbeelding’ je pasfoto toe. Tenslotte vul je bij ‘Afbeeldingsbeschrijvingen’ je naam in en klik onderaan op ‘Wijzig het profiel’.
Ik beschik over een editor met weinig opties. Zijn er editors met meer mogelijkheden?
Ja, om die te activeren klik je op je naam rechtsboven. Ga naar ‘Voorkeuren’ en klik op ‘Voorkeuren editor’. Selecteer nu de gewenste teksteditor met meer mogelijkheden; bijvoorbeeld ‘Atto HTML-editor’ of ‘TinyMCE HTML-editor’en klik ter bevestiging op ‘Bewaar de wijzigingen’.

Evaluatie | Feedback | Presentie | Gezichten herkennen | Chat

Ik wil mijn trainingen evalueren en daarvoor gebruik ik nu Survey Monkey. Bestaat er ook een plugin voor de Bedrijfsacademy?
Nee, maar de Bedrijfsacademy beschikt wel standaard over de activiteit ‘Onderzoek’ met daarin een aantal gestandaardiseerde onderzoeksinstrumenten voor het beoordelen en stimuleren van leren in een online omgeving. Eigen vragen kun je toevoegen met de actviteit ‘Feedback’. Tenslotte is er ook nog een aparte plugin ‘Questionnaire’ om onderzoekvragen op te bouwen.
Kun je het gebruik van het feedbackformulier zo instellen dat een deelnemer na het indienen van zijn antwoorden die zelf ook nog terug kan zien?
Ja, dat doe je door naar de instellingen van de ‘Feedback’ activiteit te gaan en vervolgens bij de ‘Vraag- en instuuropties’ de ‘Toon analysepagina’ op Ja te zetten. Zodra het feedbackformulier is ingevuld verschijnt er een link in beeld waar de deelnemer op kan klikken om zijn eigen antwoorden terug te vinden.
Ik wil de aanwezigheid mijn cursisten registreren. Wat zijn de opties?
Het online bijhouden van de presentie van offline trainingen gaat prima met de plugin ‘Attendance’. Hierbij is het ook mogelijk cursistengegevens te exporteren naar Excel en dat stelt je in staat om gedrukte presentielijsten met eigen logo te maken. Cursisten kunnen deze zelf aftekenen tijdens een offline training. Je voldoet daarmee aan de eis van opleidingsfondsen om bewijsmateriaal te leveren.
Is er een manier om cursisten tijdens een offline training snel persoonlijk te leren kennen?
Ja, door gebruik te maken van een geprinte fotogalerij (plugin ‘Faces’) van de groep heb je een prachtig overzicht van de namen en de bijbehorende gezichten. Zo kun je als trainer je cursisten snel bij de juiste naam noemen.
Ik wil coachees de mogelijkheid geven om op diverse wijzen contact op te nemen met hun persoonlijke coach in de cursus. Is dit te combineren?
Ja, door gebruik te maken van de plugin ‘Course Contacts’ toon je enerzijds de afbeeldingen van de verschillende coaches en bij elke coach kun je instellen welke contactmogelijkheden: ‘e-mail, chat en/of telefoon’ van toepassing zijn. Om te kunnen chatten kun je gelijk zien of de coach online is.

Handleidingen

In deze rubriek krijg je interactief uitleg over het gebruik en de inrichting van de Bedrijfsacademy.

Hoe navigeer je in de interactieve presentatie?
Navigatie

Account aanmaken | In- en uitloggen
Het aanmaken van een account (op tablet landscape afspelen)
Het in- en uitloggen op de bedrijfsacademy (op tablet landscape afspelen)

Bij een cursus aanmelden
Aanmelden bij een cursus via een coupon (op tablet landscape afspelen)
Aanmelden bij een cursus via een sleutel (op tablet landscape afspelen)

Berichten versturen
Het versturen van 1 op 1 berichten (op tablet landscape afspelen)

Profiel aanpassen

Het compleet maken van je het eigen profiel (op tablet landscape afspelen)

Gebruikers aanmelden
Bulk upload van gebruikers zonder automatische systeem melding (op tablet landscape afspelen)

E-mail

In deze rubriek kun je vragen stellen over het gebruik, de inrichting en de techniek van de Bedrijfsacademy.

Stuur een e-mail met je vraag en 1 of meerdere schermafbeeldingen naar support@qsento.nl.

Naar Aanbod